Original title:
Motivace k učitelské profesi
Translated title:
Motivation in Teaching Profession
Authors:
Závůrková, Eva ; Janošová, Pavlína (advisor) ; Váňová, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá motivací k učitelské profesi. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje problematiku učitelské profese a motivace k ní. Cílem empirické části je výzkumná analýza zaměřená na pohled respondentů na tuto problematiku, jejich zkušenosti a názory. Výsledky ukázaly, že podle slov respondentů je v jejich profesi mnoho neuspokojivých systémových faktorů, které nejsou dlouhodobě řešeny, zatímco o pozitivních mluví respondenti spontánně jen sporadicky. Je pro ně pochopitelné, že někteří učitelé z profese odešli.1 Abstract This diploma thesis deals with motivation in teaching profession. It is devided into two parts. The teoratical part summarizes issues and motivation of teaching profession. The aim of the empirical part is research analysis focused on the view of the respondents' issues, their experiences and opinions. The results show that due to the respondents there are a lot of unsatisfactory factors, which are not long-term resolvable while these respondents speak about positive factors just sporadically. It is understood for them that some teachers were left the teaching profession.
Keywords:
demotivation in teaching profession; motivation in teaching profession; Teacher; teaching profession; the reasons to leave the teaching profession; the reasons to stay in teaching profession; demotivace k učitelské profesi; důvody odejít z učitelské profese; důvody zůstat v učitelské profesi; motivace k učitelské profesi; Učitel; učitelská profese
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/102790