Original title:
Typologie zákaznic společnosti Jdu běhat s.r.o
Translated title:
Typology of clients of company Jdu běhat s.r.o
Authors:
Španiková, Lucia ; Šíma, Jan (advisor) ; Crossan, William Morea (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Typologie zákaznic společnosti Jdu běhat s.r.o Cíle: Hlavním cílem této práce bylo navrhnout typologii zákaznic společnosti Jdu běhat Data pro tvorbu typologie byly získány prostřednictvím marketingový výzkumu. Základním souborem bylo 4 zákaznic. V syntetické části byla typologie navržena prostřednictvím metody k Výsledky: Výsledky z dotazníkového šetření jsou prezentovány prostřednictvím grafů v analytické části. V syntetické časti práce je popsán charakter každého ze třech navržených segmentů Klíčová slova: běh, motivace, ženy, typologie, segmentace, kTitle: Typology of clients of company Jdu běhat s.r.o Objectives: The main aim of this thesis has been to design the typology of clients of company Jdu běhat s.r.o. Methods: The data have been collected by means of quantitative marketing research. The basic set was represented by 408 attendants. In the synthetic part of thesis the typology has been devised via by methods of k-means. Results: The results of questionary research are presented through graphs in the analytical section. The synthetic section of the thesis is devoted to the description of the character of each of the three suggested segments. Keywords: running, motivation, women, typology, segmentation, k-means
Keywords:
k-means; motivation; running; segmentation; typology; women; běh; k-means; motivace; segmentace; typologie; ženy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101981