Original title:
Marketingový mix sportovního studia JoyFit
Translated title:
Marketing mix of the JoyFit studio
Authors:
Palátová, Kristýna ; Voráček, Josef (advisor) ; Pecinová, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový mix sportovního studia JOYfit Cíle: Cílem této práce je analyzovat stávající marketingový mix sportovního studia JOYfit a sestavení SWOT analýzy a na základě získaných podnětů pak navrhnout případné úpravy současného marketingového mixu, které by společnosti měly pomoci získat větší počet zákazníků. Metody: V této práci bylo zhodnocení stávajícího marketingového mixu provedeno prostřednictvím marketingového výzkumu. Byla využita kvalitativní metoda - neformální rozhovor a kvantitativní metoda konkrétně formou písemného dotazování. Dále byla použita situační analýza pomocí SWOT analýzy k určení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb. Výsledky: Marketingový mix sportovního studia JOYfit byl hodnocen velice kladně. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že je zapotřebí provést určité změny jen v některých jeho částech. Na základě zjištěných výsledků byla navržena doporučení pro zlepšení, a to především těchto částí marketingového mixu: propagace, procesu a prezentace. V oblasti propagace byly navrženy změny týkající se aktuálnosti webových, facebookových stránek, venkovní reklamy a benefitu pro zákazníky. V rámci procesu byla navržena změna otevírací doby. U prezentace jde o rozšíření prostoru šaten a sportoviště. Klíčová slova: marketingový mix, 7P, SWOT analýza, JOYfit studioTitle: Marketing mix of JOYfit studio Title: Marketing mix of JOYfit sports studio Objectives: The objective of this thesis is to analyze the current marketing mix of the JOYfit sports studio and the compilation of a SWOT analysis and on the basis of the gathered information suggest eventual adjustments of the current marketing mix, which should help the company to get a higher number of customers. Methods: In this thesis the evaluation of the current marketing mix was conducted using the marketing research. The qualitative method was used - informal interview and quantitative method specifically using the surveys. The other method used was the situational analysis using the SWOT analysis to determine the strengths and weaknesses, opportunities and threats. Results: The marketing mix of the JOYfit sports studio has very positive evaluation. The results of the research shown that some changes are needed only in a few areas. On the basis of the gathered results the suggestions for improvement has been made, mostly changes of these parts of the marketing mix: promotion, process and presentation. In the field of promotion, the suggested changes concern the up-to- date status of the website, Facebook site, outdoor advertising and benefits for customers. Within the process, the change of the opening...
Keywords:
7P; JOYfit studio; marketing mix; SWOT analysis; 7P; JOYfit studio; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101391