Original title:
Společenská odpovědnost firem a její role v komerčních komun ikacích
Translated title:
Corporate social responsibility and its role in commercial communications
Authors:
Pilná, Lucie ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Zábranský, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá tématem konceptu společenské odpovědnosti firem - Corporate Social Responsibility. Na praktickém příkladu společnosti Vodafone Czech Republic a.s. je názorně ilustrováno, jak koncept funguje v reálných podmínkách. Práce je uvedena teoretickou částí, která představuje konkrétní formy a oblasti CSR, dále její přínosy a nástroje, kterými je CSR komunikována. Následující kapitoly shrnují současný stav vývoje společenské odpovědnosti v zahraničí a v České republice. Poslední kapitola se věnuje trendům a vývoji konceptu do budoucna.This diploma thesis deals with the topic of Corporate Social Responsibility. It is illustrated on the concrete example of company Vodafone Czech Republic a.s. The thesis begins with the presents the concept, its forms and advantages. Following chapters include the situation in the Czech Republic and in other world countries, including the European Union. At the end there is a chapter about the future trends in the corporate responsibility.
Keywords:
corporate social responsibility; odpovědnost firem; Vodafone; corporate social responsibility; společenská odpovědnost firem; Vodafone
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7877