Název:
Tahové hry v 2D mřížce využívající PDDL simulátor
Překlad názvu:
Turn-Based Game in 2D Grids using PDDL-based Simulator
Autoři:
Macke, Jaroslav ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Brunetto, Robert (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] PDDL je jazyk, ve kterém se zapisují plánovací problémy. V této práci se zabýváme tím, jak pomocí jazyka PDDL vytvářet simulační hry. Zejména pak si- mulační hry v 2D mřížce. Nejprve ukážeme, že tvoření těchto her pomocí PDDL má několik nedostatků. V zápětí klasické PDDL rozšíříme o několik funkcí, které nám tvorbu her umožní. K těmto rozšířením přidáme i několik funkcí, které nám značně zjednoduší tvorbu her. Pro toto upravené PDDL vytvoříme program, který na základě PDDL a vhodného konfiguračního souboru vytvoří interak- tivní simulaci s možností vizualizace. V tomto prostředí pak v jazyce PDDL popíšeme několik her a definujeme jejich vizualizace. 1PDDL is language, that is used to write planning problems. In this thesis, we deal with how to use PDDL as the language for the creation of simulation games, especially the creation of games in a 2D grid. We will find out, that PDDL is not complex enough for those games, because of it is missing element of random elements. So we will create the extension of classic PDDL, where we will add random elements and other functions that will make writing games easier. We will implement the program that will create the simulation of a game with interactive visualization from PDDL and configuration file. In this framework, we will create several examples of games. 1
Klíčová slova:
2D mřížka; PDDL; plánování; simulace; tahové hry; 2D grid; PDDL; planning; simulation; turn-based games