Original title:
"Dvanáctiletí" - obsahová analýza studentských esejů
Translated title:
"Twelve and Holding" - content analysis of student essays
Authors:
Nechutná, Gabriela ; Voda, Jan (advisor) ; Uhlířová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je profesní vidění studentů učitelství a jejich pohled na problémy dospívajících dětí. Na základě rešerše odborné literatury jsou nejdříve v teoretické části vymezeny pojmy pubescent a faktory ovlivňující dospívání a problematika profesní vidění. Výzkumná část práce se pak zabývá obsahovou analýzou esejů o filmu Michaela Cuesta "Dvanáctiletí" (Twelve and Holding; 2005), kterou zpracovávali studenti 1. ročníku kombinovaného studia, oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy (dále jen "studenti") jako součást výuky předmětu Úvod do pedagogiky na Katedře primární pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Tyto eseje jsou předmětem výzkumu, jehož cílem bylo popsat a utřídit, jaké problémy dětí ve filmu jsou studenti na počátku studia s to postřehnout a jak o nich uvažují. KLÍČOVÁ SLOVA pubescent, vývojová psychologie, profesní vidění, esej, filmová výchovaThe topic of the diploma thesis is the professional vision of the students of teaching and their view on problems of adolescent children. Based on a literature review, we first define the concepts of pubescent and factors affecting adolescence and professional vision in the theoretical part. That research part deals with content analysis of essays about Michael Cuesta's Twelve and Holding (2005), which was developed by the students of the 1st year of combined study, the branch of teaching for primary school (hereinafter referred to as "students") as part of the teaching of the subject Introduction to Pedagogy at the Department of Primary Education at the Faculty of Education of Charles University. The goal of this research is to describe how students, at the beginning of their studies, are able to perceive the problems of the children presented in the film. KEYWORDS pubescent, developmental psychology, professional vision, essay, film education
Keywords:
getting mature; professional vision; dospívání; profesní vidění
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101165