Název:
Specifické potřeby osob s poruchou autistického spektra na vysoké škole
Překlad názvu:
Specific needs for people within autistic disorder studying at University
Autoři:
ROSOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jaké specifické potřeby mají osoby s poruchou autistického spektra na vysoké škole, a jaká podpůrná opatření se na školách realizují. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnuji teoretickým východiskům pro zadané téma. Popisuji tedy poruchy autistického spektra, jejich příčiny a projevy. Dále se zabývám obecně terciárním vzděláváním. V poslední části teoretické práce popisuji vysokoškolské vzdělávání osob s poruchami autistického spektra. Empirická část vymezuje výzkumný problém, výzkumné cíle a výzkumný soubor. Byl zde použit výzkumný design případové studie. Při sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumné šetření bylo vedeno se dvěma informantkami, které mi detailně popsaly své vysokoškolské studium. Dále jsem analyzovala dokumenty, které mi byly poskytnuty od informantek a realizovala rozhovory se spolužáky informantek. Na základě případových studií jsme se dozvěděli, jak probíhalo vysokoškolské studium informantek, s jakými problémy se setkávaly, jaké vztahy byly ve třídách se spolužáky a vyučujícími, jaké specifické potřeby měly a jaká podpůrná opatření byla realizována. The main aim of my bachelor thesis was to find out what specific needs people with autism spectrum disorders have at college and what kind of support measures are being implemented in schools. The bachelor thesis is divided into the theoretical and empirical part. In the theoretical part I deal with the theoretical starting points for the given topic. I describe disorders of the autistic spectrum, their causes and manifestations. I also deal with general tertiary education. In the last part of the theoretical work I describe university education of people with autistic spectrum disorders. The empirical part defines the research problem, the research objectives and the research set. A case study was used here. The semi-structured interview method was used to collect the data. A research survey was conducted with two informants who described their college studies in detail. I also analyzed the documents I received from the informants and conducted interviews with classmates of the informants. On the basis of case studies, we learned how the undergraduate study of the informants, what problems they encountered, what kind of relationships they had with their classmates and teachers, what specific needs they had and what support measures they had implemented.
Klíčová slova:
podpůrná opatření; poruchy autistického spektra; specifické potřeby; autistic spectrum disorders; specific needs; supportive measures Citace: ROSOVÁ, Tereza. Specifické potřeby osob s poruchou autistického spektra na vysoké škole. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54612