Název:
Chatbot postavený na umělých neuronových sítích
Překlad názvu:
Chatbot Based on Artificial Neural Networks
Autoři:
Čechák, Jiří ; Beneš, Karel (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce popisuje implementaci a způsob fungování generativního chatbotu. Chatbot byl implementován v jazyce Python pomocí umělých neuronových sítí a je založen na sequence-to-sequence principu. Výsledný chatbot obsahuje tři modely, které je možné každý natrénovat a poté použít k vedení konverzace ve vytvořeném GUI. Chatbot byl, po natrénování všech modelů, testován pomocí metriky BLEU. Také byl testován několika uživateli, kteří porovnali kvalitu generovaných odpovědí s kvalitou odpovědí již existujícího chatbotu Cleverbot. Pro lepší pochopení dané problematiky se zde nachází jednoduchý popis základních pojmů, jako je umělá inteligence, umělá neuronová síť, rozdíl mezi uzavřenou a otevřenou doménou, word embedding a základní popis chatbotů a jejich dělení, včetně jejich výhod, nevýhod a použití.
The thesis describes an implementation and the way generative chatbot operates. The chatbot was implemented in Python using artificial neural networks and is based on a sequence-to-sequence principle. The final chatbot contains three models, which can be trained and used for conversations in a created GUI. After training of all three models, the chatbot was then tested by using BLEU metric. It was also tested by some users who compared the quality of its generated answers with the quality of answers created by already an existing chatbot Cleverbot. For a better understanding of the given problematics, there is a simple description of the basic terms, such as artificial intelligence, artificial neural networks, the difference between closed and open domain, word embedding and a basic description of the chatbots and their types, including their advantages, disadvantages and usage.
Klíčová slova:
bot; chatbot; chatterbot; generativní chatbot; LSTM; strojové učení; talkbot; umělá inteligence; umělá neuronová síť; artificial intelligence; artificial neural network; bot; chatbot; chatterbot; generative chatbot; LSTM; machine learning; talkbot
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/85210