Název:
Nestmelené směsi do podkladních vrstev vozovek
Překlad názvu:
Unbound mixtures to the pavement base layers
Autoři:
Žůrek, Jakub ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá možností využít alternativní materiály do podkladních vrstev vozovek. Vybrané zrnité materiály z lomů (frakce 0/22) a recyklát, jejich možné zatřídění v rámci používaných podkladních vrstev a posouzení vhodnosti pro danou konstrukční vrstvu. Dále se práce zabývá vhodností laboratorních zkoušek, které se u nás v současnosti používají, a klade si otázku, zdali jsou tyto zkoušky ideální či nikoli. Teoretická část shrnuje aktuálně používané podkladní vrstvy, jejich vlastnosti, technologii provádění a vysvětluje současný systém zkoušení. Cílem praktické části je pak stanovit mechanické vlastnosti zkoumaných materiálů, ty vzájemně porovnat a posoudit.
The subject of this bachelor’s thesis is the possibility of using alternative materials in base road layers. Specifically It‘s about different granular material from mines (fraction 0/22) and recyclate, the possibility of their their classification within the used base layers and assessment of their suitability for specific structural layer. The thesis subject is also assessment of suitability of laboratory tests currently used in the Czech Republic and is trying to deal with the question whether these tests are ideal or not. The theoretical part summarizes the currently used base layers, their properties, technology of their implementation and It explains the current testing system. The aim of the thesis is to define mechanical properties of the examined materials, compare them and evaluate them.
Klíčová slova:
frakce kameniva; kalifornský poměr únosnosti (CBR); konstrukce vozovky; okamžitý index únosnosti (IBI); optimální vlhkost; podkladní vrstva; Proctorova zkouška; zkouška otlukovosti; únosnost; base layer; bearing capacity; California Bearing Ratio; fraction of aggregate; Immediate Bearing Index; optimal water content; Proctor test; road construction; test of abrasion
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/84690