Název:
Železobetonová mostní deska
Překlad názvu:
Reinfoced concrete slab bridge
Autoři:
Liška, Jaroslav ; Panáček, Josef (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce je návrh nového železobetonového mostu o jednom poli přes vodoteč. Most slouží k převedení silnice II. tř., kategorie S 7,5/50 a stezky pro chodce. Cílem práce je návrh tří variant přemostění, jenž nejvhodnější varianta je vybrána a podrobně zpracována. Vybraná nosná konstrukce je řešená jako lichoběžníková deska s plným průřezem o rozpětím 11,350 m. Vnitřní síly od působícího zatížení byly vypočteny pomocí softwaru Scia Engineer 17.1 a porovnáno s ručním výpočtem. Nosná konstrukce je posouzena na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti. Dimenze a posouzení nosné konstrukce je provedeno podle platných Eurokódů.
The thesis is mainly concerned with a project (plan) of new reinforced concrete bridge about one span over the river. The function of bridge is crossing the 2nd class road, category S 7,5/50 and also crossing a footpath. In the work was considered three methods for the design of reinforced concrete bridge. The most convenient option was chosen and described in full detail. Selected model of superstructure was designed as trapezoidal slab with full section in span 11,350 m. Calculation of internal forces were conducted by software Scia Engineer 17.1 and compared with manuall computation. The superstructure of the bridge considers both ultimate and serviceability limit state. Dimension and assesment of the framework is made by Eurocodes.
Klíčová slova:
Eurokód; lichoběžníková deska; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; zatížení dopravou; Železobetonový most; Eurocode; Reinforced concrete bridge; serviceability limit state; traffic load; trapezoidal slab; ultimate limit state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/84599