Název:
Sociální plakát jako nástroj komunikace
Překlad názvu:
Social Poster as a Mean of Communication
Autoři:
BOČKOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce s názvem "Sociální plakát jako nástroj komunikace" se ve svém obsahu zabývá sociální reklamou a jejím možným využitím jako komunikačního nástroje. Teoretická část se zabývá grafickým designem a především tvorbou plakátu, jako vizuálního komunikačního prostředku reklamy. Dále teoretická část nastiňuje historický vývoj reklamy a obsahuje výčet charakteristických znaků sociální reklamy, kterou vymezuje ve vztahu k reklamě komerční., dotýká se problematiky právního i etického vymezení a klade otázky ohledně jejího vlivu a účinnosti ve společnosti. Praktická část této práce obsahuje vlastní tvorbu souboru šesti sociálních plakátů. Soubor plakátů je vcelku zaměřen na témata příznačná pro danou cílovou skupinu. Předpokladem je další možné využití plakátů, jako edukačního materiálu v rámci výuky žáků 2. stupně základních škol. Na základě tohoto materiálu je možné rozvíjet diskusi na celé spektrum společenských témat. Nabízí prostor pro komunikaci, kladení otázek a hledání odpovědí. Součástí práce je obrazová příloha, na kterou je odkazováno v průběhu textu. Obsahem této části je také ukázka tvůrčího procesu, obsahující výsledný soubor autorských sociálních plakátů a jejich možné varianty.This diploma thesis with name "Social Poster as a Communication Tool" deals in the content with social advertisings and theirs potential use as a communication tool. The theoretical part deals with graphic design and especially the role of poster as a visual communication medium of advertising. Furthermore, the theoretical part outlines the historical development of advertising and lists the characteristic feature of social advertising, which defines in relation to commercial advertising. It outlines the historical development, refers about the legal and ethical problems of definition and raises questions about its impact and effectiveness in society. Furthermore, the theoretical part contains a list of characteristics of social advertising. It outlines an issues of legal and ethical definition and raises questions about its impact and effectiveness in society. The practical part of this work incorporates the creation own set of six social posters. Set of posters is quite focused on issues specific to the target group. In this context, the work is based on pedagogical and psychological knowledges peculiar to the target group. The assumption is further possible use posters as educational material in the second class students primary schools. On the basis of this materiál it is possible stimulate to discussion on the whole range of social issues. With this is suggested space for communication, asking questions and seeking answers.Part of this work is illustrated appendix, on which is referred to throughout the text. This section is also a record of the creative process and the resulting file of social posters and their possible variations.
Klíčová slova:
cílová skupina; grafický design; Kodex reklamy; komunikace; marketing; plakát; reklama; sociální reklama; společenská témata; Advertising; Code of Advertising; Communication; Graphic Design; Marketing; Poster; Social Advertising; Social Issues.; Target Group Citace: BOČKOVÁ, Lucie. Sociální plakát jako nástroj komunikace. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/38696