Original title:
Využití sociálních sítí v sociálních podnicích
Translated title:
Using of social network in social enerprises
Authors:
Daribazar, Togtokh ; Koudelková, Petra (advisor) ; Turková, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená bakalářská práce se věnuje tématice sociálních sítí a jejich využití v sociálních podnicích. Tato práce je rozdělená na dvě části. První část je teoretická a zabývá se historií, teoriemi a definicemi sociálních podniků a sociálních sítí. Druhá a hlavní část práce je praktická. Pro tuto část byla vybraná metoda kvantitativní obsahové analýzy, pomocí které jsou analyzované příspěvky tří vybraných sociálních podniků, které byly přidané na jejich sociální sítě v rozmezí od 1. července do 31. prosince roku 2017. Cílem analýzy je provést komparaci mezi jednotlivými podniky a odpovědět si na výzkumné otázky, které jsme si položili na začátku práce. Na základě těchto odpovědí bude sociálním podnikům doporučená strategie, jak efektivně komunikovat na jednotlivých sociálních sítích. Toto doporučení je aplikovatelné i ostatními sociálními podniky s podobným zaměřením jako vybrané tři podniky.This bachelor thesis deals with the topic of social networks and their use in social enterprises. This work has two parts. The first part is theoretical and deals with the history, theories and definitions of social enterprises and social networks. The second and main part of the thesis is practical. For this part, a quantitative content analysis method was chosen to analyze the posts of three selected social enterprises that were added to their social networks in the period from July 1 to December 31, 2017. The aim of the analysis is to make a comparison of three chosen social enterprises and to answer to the research questions that were asked at the beginning of the work. Based on these responses, social enterprises will be recommended strategies for communicating effectively across individual social networks. This recommendation is applicable to other social enterprises with a similar focus as selected three companies.
Keywords:
Facebook; Instagram; social enterpreneurship; Social enterprise; social media; social sites; Facebook; Instagram; sociální média; Sociální podnik; sociální podnikání; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99586