Original title:
Rituální prvky v praktikách nezávislých distributorů Herbalife
Translated title:
Ritual elements in the practices of Herbalife Independent Distributors
Authors:
Zemanová, Aneta ; Šanderová, Jadwiga (advisor) ; Grygar, Jakub (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem "Rituální prvky v praktikách nezávislých distributorů Herbalife" je zaměřena na projevy interakčních rituálů Randalla Collinse na příkladu multi-level marketingové společnosti Herbalife. Snaží se odpovědět na dvě otázky: Co drží komunitu nezávislých distributorů Herbalife pohromadě? Co je motivuje k práci, když vše je u Herbalife dobrovolné a nefunguje zde konkurenční hnací síla? Spojujícím mechanismem roviny multi-level marketingové struktury a interakčních rituálů jsou praktiky organizační kultury. Nejvýznamnější jsou fyzická setkání členů, při kterých probíhají interakční rituály. Tím, že členové Herbalife interakční rituály žijí, produkují emoční energii, posilují symboly společnosti a pocit skupinové solidarity. Pozitivní emoční energie má vliv na spolupráci distributorů s organizací a na jejich úsilí při naplňování společných cílů.The diploma thesis called "Ritual elements in the practices of Herbalife Independent Distributors" is focused on the manifestations of Randall Collins' interaction rituals on the example of multi-level marketing company - Herbalife. It tries to answer two questions: answer two questions: What does the Herbalife Independent Distributor community hold together? What motivates them to work, when everything is voluntary at Herbalife and they do not have a competitive driving force there? The connecting mechanism of the multi-level marketing structure and interaction rituals are practices of organizational culture. The most important are the physical meetings of members in which interaction rituals take place. By living interaction rituals, Herbalife members produce emotional energy, by which they empower the symbols of organization and the sense of group solidarity. Positive emotional energy has an impact on the cooperation of distributors with the organization, and it affects also their effort to achieve common goals.
Keywords:
Collins; culture; emotions; Herbalife; membership; MLM; Ritual; Collins; emoce; Herbalife; kultura; MLM; Rituál; skupinové členství
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99337