Název:
Využití dovedností výcviku v kompletní krizové intervenci - zkušenost účastníků po 4 měsících
Překlad názvu:
Applying skills acquired from complete crisis intervention trainin participant's experience after 4 months
Autoři:
Beďačová, Marie ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Využití dovedností výcviku v kompletní krizové intervenci - zkušenost účastníků po 4 měsících" je zacílena na zkušenost účastníků, jak využili získané dovednosti 4 měsíce po absolvování 150hodinového výcviku pořádaném organizací Déčko Liberec, z. s. Teoretická část má tři kapitoly a praktická část jednu. První kapitola seznamuje s problematikou krize, krizové intervence, rolí interventa a s vybranými etickými problémy. Druhá kapitola se zabývá historií krizové intervence, službou telefonické krizové pomoci, službou krizové pomoci tváří v tvář, profesními organizacemi a nabízí databázi registrovaných sociálních služeb krizové pomoci a telefonické krizové pomoci. Třetí kapitola pojednává o neziskové organizaci Déčko Liberec, z. s. , představuje její výcvik kompletní krizové intervence a kompetence absolventa. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum provedený formou dvou dotazníků, jednoho v říjnu 2017 a druhého po 4 měsících. Zjištění zaznamenala srovnání očekávání účastníků a jejich naplnění v oblasti práce ve službách krizové pomoci, četnosti setkání s klientem v krizi a využití tři zvolených dovedností.Bachelor thesis "Applying skills acquired from complete crisis intervention training - participants' experience after 4 months" aims at the experience of participants in how they applied the acquired skills within 4 months after a 150-hour complete crisis intervention training organised by a nonprofit organisation "Déčko Liberec, z. s. ". The theoretical part has three chapters and the practical part has another one. The first chapter introduces crisis, crisis intervention, the role of the intervention provider and chosen ethical problems. The second chapter deals with the history of crisis intervention, phone crisis services, crisis services face to face and professional organisations and it offers a database of registered social services of crisis aid and of phone crisis aid. The third chapter discusses the nonprofit organisation "Déčko Liberec, z. s.", introducing its complete crisis intervention training and graduate's competences. The practical part contains quantitative research in two questionaries, one of them carried out in October 2017 and the other one 4 months later. The survey monitors comparison of participants' expectations and their realisations in the field of working in crisis aid services, frequency of meeting clients in crisis and applying three chosen skills.
Klíčová slova:
databáze registrovaných služeb; dovednosti interventa; etický problém; intervent; kompletní krizová intervence; Krize; krizová intervence; služby krizové pomoci; complete crisis intervention; Crisis; crisis intervention; database of registred services; ethical problem; intervention provider; intervention provider's skills; services of crisis aid