Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Komentovaný překlad textu "FANFICTION: Fomento de la escritura creativa a través de las formas de literatura emergentes", napsala Bárbara Abad Ruiz z Univerzity Cardenal Herrera
Original title:
Komentovaný překlad textu "FANFICTION: Fomento de la escritura creativa a través de las formas de literatura emergentes", napsala Bárbara Abad Ruiz z Univerzity Cardenal Herrera
Translated title:
Annotated translation of the text "FANFICTION: Fomento de la escritura creativa a través de las formas de literatura emergentes" by Barbara Abad Ruiz of the University Cardenal Herrera
Authors:
Dudková, Zuzana ; Charvátová, Anežka (advisor) ; Králová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá překladem odborného článku autorky Bárbary Abadové Ruizové Fomento de la escritura creativa a través de las formas de literatura emergentes ze španělštiny do češtiny. První část obsahuje samotný překlad textu a přiložený slovníček pojmů. Druhá část je věnována analýze výchozího textu a hypotetické překladatelské zakázce, dále jsou v ní okomentovány jednotlivé překladatelské problémy, jejich řešení a zdůvodnění, proč byly řešeny právě tímto způsobem.This bachelor's thesis deals with the translation from Spanish to Czech of the article Fomento de la escritura creativa a través de las formas de literatura emergentes by Bárbara Abad Ruiz. The first part consists of the text of the translation itself with an accompanying glossary of terms. The second part contains information about the analysis of the original text, the hypothetical translation assignment and the individual translation problems with their solutions and the reasoning behind those solutions.
Keywords:
annotated translation|Bárbara Abad Ruiz|fanfiction|secondary education|teaching language and literature|narratology; komentovaný překlad|Bárbara Abad Ruiz|fanfiction|středoškolské vzdělávání|výuka jazyka a literatury|naratologie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99716