Original title:
Sociální změna v Moldavsku (1991-2017) v sociálně vědní a politicko-expertní reflexi
Translated title:
Social change in Moldova (1991-2017) in the social science and political expertise reflection
Authors:
Matei, Mihaela ; Maslowski, Nicolas (advisor) ; Německý, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá koncipováním sociální změny a jejím zachycením v sociálně vědní a politicko-expertní literatuře z historického hlediska vývoje post komunistické Moldavské republiky. V první kapitole jsou definovány výzkumný design a hlavní hypotézy, kterými se daná diplomová práce bude řídit. V druhé kapitole budou představeny klasické a nové teorie sociální změny, které budou následně analyzovány. Cílem diplomové práce je identifikace těchto teorií v moldavské literatuře počínaje rokem 1991. Výsledky obsahové analýzy moldavské literatury budou prezentovány ve třetí kapitole. Poslední kapitola je věnovaná diskusi nad výsledky diplomové práce a možnosti jejich dalšího využití.This thesis analyses the interception of the social change in the social science and politically expert literature from a historical perspective of the post-soviet development of the Republic of Moldova. The first chapter introduces the main hypotheses and the research design of the master thesis. The following chapter offers the development of the concept social change in a larger context of the classical and new theories. The aim of the thesis is to find out theories of social change in the Moldovan literature between after 1991. The results of a content analysis will be presented in the third chapter. Finally, the last section of the thesis focuses on suggestions for the further development of this analysis.
Keywords:
democratisation; Moldova; social change; transformation; transition; demokratizace; Moldavsko; sociální změna; transformace; tranzice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99216