Original title:
Srovnání komunikace Hnutí DUHA a Greenpeace ČR na Facebooku
Translated title:
The comparison of communications of Hnutí DUHA and Greenpeace ČR on Facebook
Authors:
Honc, Martin ; Rosenfeldová, Jana (advisor) ; Koudelková, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá komunikací vybraných environmentálních neziskových organizací Hnutí DUHA a Greenpeace Česká republika na sociálních sítích. Náplní této práce je představit současné aktivity těchto společností a zanalyzovat jejich komunikaci s podporovateli na Facebooku. Cílem textu je pak popsat využití sociálních sítí ze strany ekologických neziskových organizací a zjistit, jestli jsou vhodným nástrojem pro jejich propagaci a komunikaci se svými fanoušky v prostředí Internetu. K naplnění cílů byla zvolena metoda obsahové analýzy a komparace vybraných kampaní #vyzvaprojiretin (Greenpeace Česká republika) a #chcidivocinu (Hnutí DUHA). Tyto kampaně byly zvoleny z toho důvodu, protože se jedná o regionální kampaně, které jsou vhodné pro srovnání komunikace obou organizací. Obsahová a komparativní analýza byla provedena na základě stanovených proměnných, jež se opírají o teoretické základy, které jsou popsány v teoretické části práce. Praktická část se kromě vlastní obsahové analýzy oficiálních profilů a facebookových stránek analyzovaných organizací opírá rovněž o rozhovory s koordinátory vybraných kampaní, které poskytly důležité informace a data.The main topic of this bachelor's thesis is the communication of environmental non-profit organizations Hnutí DUHA and Greenpeace Česká republika on a social site Facebook. This thesis focuses on the current online activities of those organizations and analyses their communication with their supporters on Facebook. The goal of this thesis is to analyse the usage of a social site by environmental non-profit organizations and find out, if it is a suitable tool for their promotion and communication with their supporters in the internet environment. The methods used for this thesis goal fulfilment are content and comparative analysis of chosen campaigns #vyzvaprojiretin (Greenpeace Česká republika) and #chcidivocinu (Hnutí DUHA). Those campaigns were chosen because they are both regional campaigns thus are suitable of communication of both organizations. Content and comparative analysis were carried out on the theoretical basics set in the theoretical part. The analysis par is based on the content analysis of Facebook communication of chosen environmental organizations and on interviews with coordinators of chosen campaigns. Those interviews provided important information and data, which were used in the campaings analysis.
Keywords:
Facebook; fundraising; Greenpeace Česká republika; Hnutí DUHA; non-profit marketing; social marketing; social media marketing; social sites marketing; Facebook; fundraising; Greenpeace Česká republika; Hnutí DUHA; marketing na sociálních sítích; marketing v neziskovém sektoru; sociální marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99205