Original title:
Marketingová komunikace firmy Preciosa Lighting
Translated title:
Marketing Communication of Company Preciosa Lighting
Authors:
Surá, Barbora ; Shavit, Anna (advisor) ; Koudelková, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci firmy Preciosa Lighting s cílem zjistit, jak tradiční zavedená firma odpovídá na aktuální trendy marketingové komunikace v internetovém prostředí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy marketingu, internetového marketingu, integrované marketingové komunikace a jejích nástrojů jak v off-line tak především v on-line prostředí. Čtenář je uveden do kontextu českého sklářského průmyslu a seznámen se situací firmy Preciosa Lighting. V praktické části jsou položeny výzkumné otázky a vysvětlena metoda výzkumu, kterou je případová studie. V rámci sběru dat byly použity techniky kvalitativního výzkumu. Rozhovory se zástupci marketingového oddělení firmy Preciosa Lighting přinesly stěžejní informace, které byly doplněny pozorováním digitálních médií a firmou poskytnutých materiálů. Na základě analýzy těchto materiálů byly zodpovězeny výzkumné otázky. V závěru autorka přichází se shrnutím získaných dat a doporučením na zlepšení některých prvků marketingové komunikace.The thesis is focused on marketing communication of the company Preciosa Lighting. Its aim is to find out how such traditional established company responds to the current trends of marketing communication in the Internet environment. The theoretical part explains the terms of marketing, Internet marketing, Integrated marketing communication and its tools in off-line but especially in on-line environment. For better understading the context of the topic the Czech glass industry is presented and the reader is apprized with the situation of the company Preciosa Lighting. In the practical part there are research questions asked and the research method which is a case study, is explained. Qualitative research techniques were used for collecting data which were then analysed. Interviews with Preciosa Lighting's marketing department have provided key information that has been complemented by the observation of digital media and the materials provided by the company. Based on the analysis of these materials, the research questions were answered. In conclusion, the author comes up with a summary of the data obtained and a recommendation to improve some elements of marketing communication of Preciosa Lighting.
Keywords:
B2B marketing communication; brand building; digital age; integrated marketing communication; Marketing communication; Preciosa Lighting; social media; tradition; B2B marketingová komunikace; budování značky; digitální éra; integrovaná marketingová komunikace; Marketingová komunikace; Preciosa Lighting; sociální média; tradice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99102