Original title:
Analýza školního preventivního programu
Translated title:
School prevention programme analysis
Authors:
Čmelíková, Šárka ; Pavlas Martanová, Veronika (advisor) ; Chomynová, Pavla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Východiska: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu Školního preventivního programu ZŠ Komenského v Náchodě. Cíle výzkumu: Porovnává doporučené strukturu školního preventivního programu s programem konkrétní školy. Sleduje spolupráci a činnost pracovníků školy, kteří se podílejí na tvorbě programu a zavedení prevence jednotlivých forem rizikového chování dle doporučeného hodinového rozsahu. Na základě toho hodnotí nastavení prevence na ZŠ Komenského v Náchodě. Metody výzkumu: Výzkum analyzoval dokumenty školy především Minimální preventivní program, Výroční zpráva o činnosti školy, Školní vzdělávací program školy. Z těchto dokumentů vytahuje téma prevence rizikového chování. Popis dokumentů je doplněn polostrukturovanými rozhovory a ředitelem školy, speciálním pedagogem, výchovným poradcem, školním metodikem prevence a metodikem prevence v psychologicko- pedagogické poradně. Výsledky: Škola je oblasti prevence rizikového chování otevřená. Jednotlivé funkce jsou rozděleny mezi různé pedagogy, aby se funkce nekumulovaly, ti mezi sebou spolupracují. Školní preventivní program má formální podobu, má prostor pro vylepšení v oblasti zpracování cílů a zapojení prevence jednotlivých forem rizikového chování. Závěr a doporučení: Školní preventivní program ZŠ Komenského je vytvořen dle formálních požadavků....Background: This thesis focuses on the analysis of a school prevention program of Komenského primary school in Náchod. Aim: The recommended structure of a school prevention program is being compared with the actual school's program. The thesis follows the cooperation and actions of school employees that are involved in creating the program and applying its chapters of several risk behavior forms based on the recommended lesson range. Based on these criteria the prevention program of ZŠ Náchod is rated. Methods: The research part analysed school documents such as Minimal prevention program, Annual school activity report and School education program. The topic of risk behaviour prevention is being focused on in said documents. The description of the documents is completed by half- structured interviews with the principal of the school, special pedagogue, educational counselor, school prevention methodologist and prevention methodologist in psychological and pedagogical counseling. Results: When it comes to the risk behaviour prevention field the school is open. Tasks are divided among several teachers that cooperate. The school prevention program has a formal structure. There is a room for improvement in goal processing and the engagement of individual forms of risk behavior prevention. Conclusion:...
Keywords:
minimum; prevention; risk behavior; school prevention programe; minimální; prevence; rizikové chování; školní preventivní program
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/98840