Original title: Rizika v oblasti řízení marketingových nástrojů
Translated title: Risks Related to Marketing Communication Management
Authors: Tupý, Maroš ; Poláková, Danka (referee) ; Novák, Petr (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2018
Language: cze
Publisher: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: based on the theoretical background and the analysis of current state and risks. The first part describes the theoretical bases that are used in marketing and risk management on the characteristics of the current state of operation. In the analytical part; Porter analysis and marketing mix are used. Subsequently; SLEPT method; The aim of the thesis is to suggest a change of the marketing tools of a particular entrepreneurial subject; the risks of wine sales are analyzed in the form of a franchise network and proposed measures are given to minimize these risks.; Cílem diplomové práce je na základě teoretických východisek a provedených analýz současného stavu a rizik; které jsou využité v marketingu a v řízení rizik na charakteristiku současného stavu zakázky. V analytické částí je využitá metoda SLEPT; navrhnout změnu marketingových nástrojů konkrétního podnikatelského subjektu. V první části jsou popsané teoretická východiska; Porterova analýza a marketingový mix. Následně jsou analyzované rizika prodeje vína i formou franchisingové sítě a navrhnuté opatření pro minimalizaci těchto rizik.

Institution: Brno University of Technology (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/83845

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-382727


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2018-07-09, last modified 2022-09-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share