Název:
Přínos vysokoškolského studia oboru Učitelství pro MŠ z pohledu učitelek z praxe.
Překlad názvu:
Benefits of the studying programme Nursery School Teaching from practicing teachers´ point of view
Autoři:
KOCOURKOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ústředním tématem bakalářské práce je přínos vysokoškolského studia oboru Učitelství pro mateřské školy z pohledu učitelek z praxe. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce je zaměřena na profesi učitelky mateřské školy, její osobnost, profesní kompetence a dovednosti, a v neposlední řadě také na specifika učitelské profese. Závěr teoretické části je věnován pregraduálnímu studiu Učitelství pro mateřské školy. Praktická část se zabývá vysokoškolským studiem oboru Učitelství pro mateřské školy a jeho přínosem pro vykonávání učitelské profese. Pro výzkumné šetření byly použity metody kvalitativní i kvantitativní. Bylo provedeno šetření pomocí dotazníků a rozhovorů. Respondentkami byly učitelky působící v mateřských školách, které zároveň studují kombinovanou formu oboru Učitelství pro mateřské školy.The central topic of this bachelor thesis is the benefit of university education subjects for kindergartens from the teacher of practice point of view. The bachelor thesis is dividend into two basic parts, a theoretical one and a practical one. The first part is focused on the profession of a kindergarten teacher, her personality, professional competence and skills, and last but not least also on the specific trans of the teaching profession. The conclusion of the theoretical part is devoted to undergraduate studies of kindergartenteaching. The practical part deals with university study of kindergarten education, and its benefits for carving out the teaching profession. To carry out the survey, both qualitative and quantitative methods were used. A questionnaire and interview surfy was carried out. The respondents were kindergarten teachers who had been studying a combined form of Kindergarten Education.
Klíčová slova:
profesní kompetence; učitel; učitelství pro mateřské školy; vzdělávání učitelů; education of teacher; professional competence; teacher; the programme Kindergarten Teacher Training Citace: KOCOURKOVÁ, Michaela. Přínos vysokoškolského studia oboru Učitelství pro MŠ z pohledu učitelek z praxe. . České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/51444