Název:
Mezigenerační učení a dítě předškolního věku
Překlad názvu:
Intergenerational learning and a preschool child
Autoři:
RUTOVÁ, Gabriela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce je mezigenerační učení a dítě předškolního věku. Samotná práce je rozdělena na Empirickou část a část Teoretickou. Teoretická část obsahuje dvě základní kapitoly, a to Mezigenerační učení a Rodinu. Podkapitoly jsou zvoleny tak, aby vysvětlily a podtrhly základní téma. Co se týká kapitoly Mezigenerační učení, jsou to Definice mezigeneračního učení, Učení v rodině, Výchova v rodině, Komunikace v rodině, Rodičovství a Prarodiče a Vnoučata. V kapitole Rodina, jsou to Definice rodiny, Typy rodiny a Funkce rodiny. Důležitost každé podkapitoly pro danou problematiku je objasněna v každé z nich. Empirická část popisuje kvalitativní šetření i jeho průběh v pěti zkoumaných rodinách. V každé rodině byly vedeny hloubkové rozhovory s rodiči, prarodiči i dětmi. Výsledky rozhovorů byly analyzovány pomocí otevřeného kódování. Mezi nejčastější kategorie, které se v kódování objevily, patřily výchova v různých podobách, běžný den a běžné činnosti každé rodiny a názory na oddělené soužití. Také činnosti, které dělají vnoučata s prarodiči a naopak, názory na sebe samé a také to, jak často spolu tráví vnoučata a prarodiče čas.The subject matter of this Bachelor Thesis is intergenerational learning and preschool child. The thesis is divided into an Empirical part and a Theoretical part. The Theoretical part consists of two fundamental chapters, Intergenerational Learning and Family. The subchapters are chosen to explain and highlight an underlying theme. In regards to the chapter Intergenerational Learning, they are Definition of Intergenerational Learning, Family Learning, Upbringing in the Family, Communications in the family, Parenthood, and Grandparents and Grandchildren. In the chapter Family, they are Definition of the Family, Family Types and Family Functions. The importance of each subchapter for the given issues is clarified in each of them. The Empirical part describes qualitative inquiry as well as its course in five examined families. In each family, in-depth interviews with parents, grandparents and children were conducted. The results of the interviews were analysed using open coding. Among the most frequent categories that appeared in coding belong upbringing in various forms, common day and ordinary activities of each family and views on separated coexistence. Also, the activities grandchildren do with their grandparents and vice versa, opinions about themselves and how often they spend time together.
Klíčová slova:
Mezigenerační soužití; Mezigenerační učení; Prarodiče; Předškolní dítě; Rodina; Family; Grandparents; Intergenerational Coexistence; Intergenerational Learning; Preschool Child Citace: RUTOVÁ, Gabriela. Mezigenerační učení a dítě předškolního věku. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47091