Original title:
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
Translated title:
Consumers' perception of the Fair Trade mark
Authors:
ŠMEHLÍKOVÁ, Daniela Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem je zjistit, jakým způsobem spotřebitelé značku Fairtrade vnímají a jak k ní v rámci svých nákupů přistupují. Dílčím cílem bakalářské práce je vyhodnotit analýzu nabídky privátních značek, které jsou certifikovány známkou Fairtrade. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části je zpracována literární rešerše,kde je popsána problematika týkající se tématu bakalářské práce. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení analýzy privátních značek a na kvantitativní výzkum metodou dotazníkového šetření, jehož cílem je potvrdit či vyvrátit předem stanovené hypotézy. The main objective is to find out the information referring to customers´ perception and satisfaction with the quality and price. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is focused on the role and function of the brand, to explain the principles of fair trade and marginally marketing research. The practical part is based on a questionnaire survey. Then the analysis of supply of private brand ROSSMANN is described there. The work concludes with suggestions which improve the current situation of the Fairtrade? brand perception.
Keywords:
Brand; brand perception; fair trade.; marketing research; fair trade.; marketingový výzkum; vnímaní značky; Značka Citation: ŠMEHLÍKOVÁ, Daniela. Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli . České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/45636