Název:
Možnosti ovlivnění hypermobility u dětí staršího školního věku
Překlad názvu:
Possibility influencing of hypermobility old school childrens.
Autoři:
PILOUSEK, Miloš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci jsem se zabýval tématem hypermobility. V teoretické části jsem se věnoval hypermobilitě obecně. V praktické části jsem se blíže zaměřil na konstituční druh hypermobility vyskytující se u dětí staršího školního věku. V teoretické části se věnuji popisu pohybového systému, následuje definice hypermobility a hypermobilního syndromu. Dále se věnuji způsobu rozdělení, vyšetření a ovlivnění hypermobility. Poslední část je věnována popisu možných fyzioterapeutických metod a konceptů, které lze využít při práci s hypermobilními jedinci. Cílem teoretické části bylo sestavit text, který by jednoduše a komplexně shrnul informace o hypermobilitě. K tomu jsem využil česky i anglicky psanou literaturu. V praktické části jsem se snažil správnou volbou terapie a edukace ovlivnit dva hypermobilní probandy staršího školního věku tak, abych snížil riziko vzniku funkčních poruch, které by mohly následkem jejich hypermobilního stavu v budoucnu vzniknout. S každým probandem proběhlo osm individuálních terapií. Používal jsem přitom metody, které se používají při terapeutické léčbě hypermobilního syndromu. Výsledkem práce bylo zlepšení celkového stavu obou probandů. To se ukázalo při výstupním vyšetření. Zde se také potvrdilo, že hypermobilitu nelze terapeuticky ovlivnit přímo. Zároveň se na konci terapie oba probandi shodli, že pro ně byla terapie přínosem. Také se zvýšila jejich informovanost o hypermobilitě. Objektivní hodnocení je však v tomto případě složité. Bylo by třeba dlouhodobého výzkumu k získání dat, které by potvrdily prospěšnost takovéto terapie. Na tuto práci by se dalo navázat zkoumáním, zdali preventivní fyzioterapeutická terapie u hypermobilních dětí staršího školního věku skutečně snižuje riziko budoucího výskytu vzniku funkčních poruch spojených s hypermobilitou.The topic of this bachelor's thesis is hypermobility. The theoretical part is dealing with hypermobility in general. On the other hand the practical part is focused on constitutional hypermobility affecting older school age children. The theoretical part describes the musculoskeletal system followed by a definition of hypermobility and hypermobility syndrome. Next section divides hypermobility into groups and is further dealing with examination and influencing hypermobility. The last section of the theoretical part is dedicated to viable physiotherapeutic methods and concepts which can be applied to treat hypermobile individuals. The aim of the theoretical part was to piece together a text that would manage to complexly summarize information about hypermobility. Both czech and english-written literary sources were used. The practical part focused on two hypermobile probands of older school age. It attempted to reduce the risk of the probands developing functional disorders in the future by selecting and applying appropriate therapy and education. Each of the two probands underwent eight individual therapies. Therapeutic methods of hypermobility syndrome treatment were used. The result was a notable improvement of overall condition of the probands. This was confirmed during final examination. It was also confirmed that hypermobility cannot be directly therapeutically influenced. Both probands agreed the therapy was beneficial and raised their awareness of hypermobility. Objectively speaking it is complicated to evaluate the end results. It would require a long-term research to obtain data proving the benefit of such therapy. This work could be followed up by researching whether preventive physiotherapeutical therapy of older school age children actually diminishes the risk of future development of functional disorders associated with hypermobility.
Klíčová slova:
funkční porucha; hypermobilita; hypermobilní syndrom; functional disorder; hypermobility; hypermobility syndrome Citace: PILOUSEK, Miloš. Možnosti ovlivnění hypermobility u dětí staršího školního věku. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/43043