Název:
Dítě s rizikem specifické poruchy učení
Překlad názvu:
Child with risk for learning disabilities
Autoři:
LEXOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá zjišťováním rizika specifických obtíží v učení u dětí předškolního věku. Práce se člení do dvou částí. První část obsahuje teoretickou a druhá praktickou část. V teoretické části se pozornost věnuje problematice specifických poruch učení. Tato problematika je rozepsána do čtyř kapitol. První kapitola se člení na definice, typy, příčiny a projevy specifických poruch učení. Druhá kapitola se zabývá obecně diagnostikou, také diagnostikou v první třídě a na odborném pracovišti. V další kapitole je popsána charakteristika dítěte, jeho tělesný, emocionální a kognitivní vývoj. Poslední kapitola obsahuje prevenci, kde jsou rozepsány různé diagnostické testy a metody. V praktické části je seznámení s použitým standardizovaným testem, výsledky výzkumného šetření a následná interpretace výsledků. Cílem práce bylo zjistit, zda je standardizovaný test využitelný v práci mateřské školy. Ke splnění cíle byla použita kvantitativní metoda.This thesis deals with determining the risks regarding specific learning disorders in preschool children. The work is divided into two parts. The first part is theoretical and the second one is practical. The theoretical part focuses on issues connected with specific learning disorders. The issues contain four chapters. The first chapter is divided into definitions, types, causes and manifestations of specific learning disorders. The second chapter deals with general diagnostics, the diagnostic in the first grade and specialist centres. The next chapter describes the child's characteristic. Its physical, emotional and cognitive development. The last chapter deals with prevention, describing various diagnostic tests and methods. The practical part introduces the standardised test used, results of the research survey and the following interpretation of the results. The aim of this work was to find out whether the standardised test could be used in preschool education. The quantitative method was used for fulfilling the goal.
Klíčová slova:
prevence; rizikové faktory specifických obtíží v učení; specifické poruchy učení; prevention; risk factors in specific learning disorders; specific learning disorder Citace: LEXOVÁ, Kateřina. Dítě s rizikem specifické poruchy učení. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40897