Název:
Empatie zdravotnických pracovníků
Překlad názvu:
Empathy of Medical Staff
Autoři:
KRČÁLOVÁ, Pavlína Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Empatie zdravotnických pracovníků. Empatie je schopnost porozumět druhému člověku, pochopit jeho emoce či duševní stav. Vcítění se, neboli empatie zvyšuje ochotu pomáhat druhým. Pomocí vcítění se do druhého člověka, lze pochopit jeho chování, emoce, myšlenky či jednání. Důležitostí pro vznik empatie je pochopit sebe samého. Pocity empatie by měly vycházet z jádra duše, z našeho prožitku, nikoli z naší "hlavy". Empatie je důležitou součásti sociálních vztahů, k nimž patří vztah zdravotnických pracovníků a pacienta. Cílem bakalářské práce je zmapovat míru a schopnost empatie u lékařů a zdravotních sester, pracující v Havlíčkově Brodě v okresní a psychiatrické nemocni, v ambulancích a v domově pro seniory. Použila jsem kvantitativní metodu výzkumu, pomocí dotazníku. Stanovila jsem si celkem tři hypotézy. Všechny hypotézy, byly pomocí výzkumu potvrzeny. Bakalářská práce může sloužit jako podklad pro další výzkum, zdroj informací laické veřejnosti či jako studijní materiál.Empathy of health-workers. To Empathy is the ability to to imagine what someone else might be feeling or thinking, what emotional or mental state they might be experiencing.Empathy increases will to help others. Thanks to being able to understand what others might feel, we can understand their emotion, behaviour, thoughts or acting. We need to understand ourself in order to be able to feel empathy.Feelings of empathy should come from our soul and our conviction, not from our brains. Empathy is an unnecessary element in human interraction and social relationships. Therefore it is also an important part of the relationships between doctors and patients, or nurses and patients. This study wants to map the extent of empathy used in doctors and nurses doctors working in the hospitals, emergencies and retirement-houses in Havlickuv Brod. I used the qualitative method in conducting the research with help of questionnaires. All three researched question I meant to discuss here, were answered and hypothesis confirmed. This study might serve as a source for further research, for public and for further study.
Klíčová slova:
Emoce; empatie; komunikace; lékař; naslouchání; pomáhající profese; syndrom vyhoření; zdravotní sestra; burnout syndrome; communication; doctor; empathy; helping professions; listening; nurse Citace: KRČÁLOVÁ, Pavlína. Empatie zdravotnických pracovníků. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25881