Název:
Problematika kvalifikovanosti pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji v kontextu řízení školy
Překlad názvu:
Problems of the qualification of teachers of secondary schools in the Central Bohemian Region in the context of school management
Autoři:
Poláčková, Hedvika ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zacílena na střední školy ve Středočeském kraji a zabývá se problematikou oborné kvalifikace pedagogických pracovníků, jež je legislativně vymezena v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících. A to v souvislosti s ukončením přechodného období a ukončením platnosti plošné výjimky tohoto zákona k 31. 12. 2014, kdy mohli být zaměstnáváni i nekvalifikovaní pedagogičtí pracovníci. Definuje požadavky na pedagogické pracovníky, zejména pak na odbornou kvalifikaci učitelů středních škol ve Středočeském kraji, vyjma učitelů vzdělávajících ve třídě nebo škole zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabývá se termínem kvalifikace z pohledu zákona i kompetence pracovníka. Vymezuje problematiku naplnění požadavků kvalifikovanosti s dopady na řízení školy. Mapuje jev uplatnění výjimek stanovených zákonem a četnost tohoto jevu. V závěru vyhodnocuje a analyzuje stav a míru kvalifikovanosti učitelů působících ve středních školách Středočeského kraje.This thesis is aimed at secondary schools in the Central Bohemia region and deals with the problems of the qualification of teaching staff, which is legislatively defined in Act 563/2004 Coll., on pedagogical workers. In connection with the termination of the transitional period and the expiry date of this law, the exceptions area 31. 12. 2014, when they could be employed even unskilled youth workers. Defines the requirements for teaching staff, particularly at the professional qualifications of teachers of secondary schools in the central region, except for the educators in the classroom or school set up for pupils with special educational needs. It deals with the term qualification from the perspective of law and the competence of the worker. Defines the requirements of competence issues with implications on the management of the school. Maps the phenomenon applying the exception provided for by law, and the frequency of this phenomenon. In conclusion, it evaluates and analyzes the status and level of competence of teachers working in secondary schools the Central Bohemia region.
Klíčová slova:
odborná (profesní) kvalifikace; pedagogický pracovník; střední školství; vzdělání; vzdělávání; školský management; education; pedagogue; secondary school; teacher; the school management; vocational qualification