Název:
Vzdělávání zaměstnanců v neškolské organizaci
Překlad názvu:
Training of employees in a non-school organization
Autoři:
Nosková, Veronika ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců v neškolské organizaci. Práce je segmentována na dvě části, do části teoretické a části praktické. Teoretická část je zaměřena na to, jakým způsobem by mělo být vzdělávání nastavené v neškolských organizacích, jak konkrétně vzdělávací potřeby identifikovat a posléze, jak je aplikovat do praxe. Konkrétněji je tato práce v teoretické části zaměřena především na firemní vzdělávání obecně, na zdroje a charakteristiky firemního vzdělávání, strategie, cíle, metody a také kompletní proces od identifikace vzdělávacích potřeb, plánování, realizace až po samotné vyhodnocení vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na vybranou organizaci XY, která je v celé této práci popisována jako organizace "Jádro a. s.", jelikož si tato organizace přála zůstat v anonymitě. V organizaci Jádro a.s. došlo ke zhodnocení, jakým způsobem probíhá identifikace vzdělávacích potřeb, jak se plánuje vzdělávání, realizuje a následně vyhodnocuje. Všechny tyto informace byly vyhodnoceny na základě interní směrnice o vzdělávání a také na základě dat získaných metodou dotazníkového šetření od náhodných zaměstnanců zkoumané společnosti. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 81 respondentů. Posléze se práce zabývá zhodnocením a porovnáním rozdílů mezi teorií a...This diploma thesis deals with the education of employees in non-school organization. The thesis is divided into two parts, part of theoretical and practical part. The theoretical part focuses on how education should be set up in non-school organizations, how to identify educational needs and how to apply them to practice. More specifically, this theoretical part focuses primarily on corporate education in general, on resources and characteristics of company education, strategy, goals, methods and also the complete process from identification of educational needs, planning, implementation to evaluation of education itself. The practical part of this diploma thesis is focused on the selected organization XY, which is described throughout this work as the "Kernel a." Organization, as it wished to remain anonymous. In the Kernel a.s. an assessment has been made of how learning needs are identified, how the education is planned, implemented and subsequently evaluated. All this information has been evaluated on the basis of the Internal Education Directive and also on the basis of data obtained through the questionnaire survey method from the random staff of the company under investigation. The questionnaire survey was attended by 81 respondents. Finally, the thesis deals with evaluation and comparison...
Klíčová slova:
analýza; analýza vzdělávacích potřeb; dovednosti; kompetence; vzdělávání; znalosti; Analysis; analysis of educational needs; competencies; development; education; knowledge; skills