Original title:
Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ
Translated title:
Gifted pupil with Asperger's syndrome in a regular elementary school
Authors:
Roháčová, Helena ; Krčmářová, Tereza (advisor) ; Pěnička, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem teoretické části diplomové práce je popsat problematiku výchovy a vzdělávání nadaných dětí s poruchou autistického spektra v kontextu psychologické, vzdělávací a výchovné podpory z řad organizací vedených odborníky. Teoretická část je východiskem k výzkumné části diplomové práce, jejímž cílem je zjistit, jak zefektivnit výchovu a vzdělávání nadaného dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ. Zvolenou metodou je akční učitelský výzkum a v něm pak další výzkumné metody tj. pozorování, rozhovor, analýza výsledných prací a analýza osobní dokumentace. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, talent, identifikace nadaného žáka, Aspergerův syndrom, formy a metody práce, plán pedagogické podpory, rodinaThe theoretical part of the thesis is a description of educating of the gifted child with Asperger's syndrome in the context of psychological and institutional educational support led by experts. The theoretical part is the starting point for the research part of the thesis which aims to find out how to improve the educating of the gifted child with Asperger's syndrome in ordinary primary schools. The selected method of mixed research is Action Teaching Research in other research methods: observation, interviewing, analysis of the final work and analysis of personal documentation. KEYWORDS Talent, gifted pupil identification, Asperger's syndrome, forms and methods of work, a pedagogical support plan, family
Keywords:
a pedagogical support plan; Asperger's syndrome; family; forms and methods of work; gifted pupil identification; Talent; Aspergerův syndrom; formy a metody práce; identifikace nadaného žáka; nadání; plán pedagogické podpory; rodina; talent
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/97761