Název:
Modelové řešení rázu železničního kola na kolejnici
Překlad názvu:
Modeling of the impact of railway wheel on a rail
Autoři:
Valeš, František ; Červ, Jan ; Tikal, B. ; Adámek, V. Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: TechMat ´07, Svitavy, hotel Schindlerův háj (CZ), 2007-11-15
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Příspěvek se zabývá simulací vlnových jevů vznikajících při rázu železničního kola na kolejnici. S ohledem na charakter těchto jevů,jejichž časový průběh je v řádu mikrosekund není možné modelovat tato tělesa v jejich skutečných rozměrech.Z toho důvodu je třeba model těles zvolit v takových rozměrech, které umožňují danou problematiku řešit pomocí metody konečných elementů.Vliv materiálovách modelů (elastický,plastický) je rovněž studován v této práci.Kromě jiného je též zkoumán vliv plastické vrstvičky vznikající při provozu železničního kola na charakter vlnových jevů.This contribution concerns the simulation of wave phenomena originating by impacts of a railway wheel on a rail. With respect to the character of these phenomena running in time of microsecond order, it is not possible to model contacting bodies in true dimensions. Hence the model research has to be used and dimensions of bodies are chosen in such way so that the numerical solution (FEM) is feasible.The influence of material models (elastic and plastic) are studied in this work.Furthermore, the influence of plastic layer generated during wheel service on wave phenomena in the wheel is investigated.
Klíčová slova:
impact; railway wheel; wave phenomena Číslo projektu: CEZ:AV0Z20760514 (CEP), GA101/07/0727 (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace, ISBN 978-80-7395-013-2
Instituce: Ústav termomechaniky AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0152375