Název:
Řetězové provázení jako prostředek výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví
Překlad názvu:
Chain execution as a means of education to relate to the cultural and historical heritage
Autoři:
RAMDANOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem diplomové práce je problematika muzejní edukace v autentickém prostředí, konkrétně možný způsob využití techniky řetězového provázení při zprostředkování kulturně historického dědictví určitého místa širší veřejnosti. Cílem práce je v teoretické části vymezit pojem řetězového provázení v kontextu výchovy ke vztahu ke kulturnímu dědictví a k muzejní edukaci. Praktická část obsahuje charakteristiku a analýzu příkladů praktických realizací řetězového provázení po čtyřech historických objektech i vlastního tvůrčího projektu řetězového provázení po Ateliéru Zdenky Braunerové, který byl připravován a realizován ve spolupráci muzea a základní školy. Praktická část také obsahuje návrh možného východiska pro další spolupráci Středočeského muzea a Základní školy v Roztokách.The subject of the diploma work thesis is the issue of museum education in an authentic environment, namely a possible way of using the technique of chain guidance in the mediation of the cultural and historical heritage of a certain place to the wider public. The aim of the thesis is to define in the theoretical part the concept of chain guidance in the context of education in relation to cultural heritage and museum education. Practical part contains characteristics and analysis of examples of practical realizations of chain guidence in four historical objects and the autor´s own creative project of chain guidence at the Zdenka Braunerova Studio, which was prepared and implemented in cooperation with the museum and the elementary school. The practical part also includes a proposal for a possible starting point for further cooperation between the Central Bohemian Museum and the Primary school in Roztoky.
Klíčová slova:
autentické edukační prostředí; dětský průvodce; edukační programy; kulturně historické dědictví; kulturně-historický objekt; muzejní pedagogika; participace dětí; pedagogika volného času; spolupráce; zážitek; Řetězové provázení; authentic educational environment; Chain execution; children as guides; cooperation; cultural and historical buildings; cultural and historical heritage; educational programs; experience; leisure time pedagogy; museum education; participation of children Citace: RAMDANOVÁ, Jitka. Řetězové provázení jako prostředek výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/51847