Název:
Realita versus fikce u dětí v předškolním věku.
Překlad názvu:
Perception of reality and fiction in pre-school children.
Autoři:
URBANOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je změřena na sledování toho, do jaké míry jsou děti v předškolním věku schopny rozeznávat realitu od fikce především v souvislosti se sledováním příběhů v mediích. Praktická část byla realizována u dětí v mateřské škole, kde byla dětem pouštěna videa a následně byly s dětmi vedeny rozhovory o tom, jak prezentované video příběhy vnímají v kontextu jejich schopnosti rozlišit, co z příběhu může odpovídat realitě a co už je fikce. Výsledky výzkumu ukázaly, že 4leté děti se statisticky liší od 6letých dětí hned v několika kategorií.This bachelor paper examines the ability of pre-school children to recognize the difference between fact and fiction. The research was carried out in a nursery school. The pre-schoolers were asked to watch short recordings excerpted from children's films and were subsequently interviewed. The research shows that the perception of fact and fiction by four- year-old children differs significantly in several aspects from the perception of reality by six-year-old children.
Klíčová slova:
kognitivní vývoj; předškoláci; Realita a fikce; schopnost rozlišit realitu; status reality.; ability to distinguish the fact and fiction; perception of reality; pre-school children; Reality and fiction Citace: URBANOVÁ, Lucie. Realita versus fikce u dětí v předškolním věku.. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/51081