Název:
Analýza fyzické zátěže učitele TV 2. st. ZŠ ve vyučovací jednotce TV a v rámci denního režimu školy
Překlad názvu:
Analysis of the physical burden of physical education teacher at 2nd in elementary school teaching unit of physical education and within the school system
Autoři:
ŠMAJCL, Filip Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je analýza fyzické zátěže učitele TV 2. st. ZŠ ve vyučovací jednotce TV a v rámci denního režimu školy. V teoretické části naší práce vysvětlíme základní pojmy pedagogika, pedeutologie a zmíníme stručný vývoj učitelství. Následně v této části popíšeme profesi učitele, jeho úkoly, rysy osobnosti, role či vyučovací styly a profesiografii učitele TV. Nejdůležitější částí zde bude popis psychické zátěže, stresu, hlukového či časového zatížení učitele TV a vliv fyzické zátěže na jeho srdeční frekvenci. V praktické části provedeme rozbor všech 8 mapovaných dní, ve kterých podrobně popíšeme průběh všech vyučovacích jednotek tělesné výchovy. Dále provedeme sběr dat pomocí sporttesteru a analýzu dat ve 30 vyučovacích jednotkách tělesné výchovy a v jejich jednotlivých částech, ze kterých zjistíme energetickou náročnost profese učitele TV. Ze získaných údajů dle obecné fyziologie zařadíme náročnost profese učitele TV do odpovídající úrovně zatížení.The aim of this thesis is to analyse the physical strain of a PE teacher at the second stage of the primary education during the PE lessons and within the everyday school life. In the theoretical part of the thesis key concepts pedagogy, pedeutology and a brief history of teaching are explained. Furthermore, the profession of a teacher, their duties, personality traits, role and teaching styles are described, as well as the job-analysis of a PE teacher. The most important part is the description and analysis of the physical strain, stress, noise and workload of a PE teacher and the influence of the physical strain on their heart rate. In the practical part of the thesis we deal with eight days of surveying in which we describe in detail the PE lessons. Afterwards we collect the data obtained by using a sport tester within these 30 PE lessons and its parts and we can find out what the energy output of the PE teacher is. From the data obtained according to general physiology we can put the demandingness of the profession of a PE teacher into the corresponding category of work load.
Klíčová slova:
profesiografie; psychická zátěž; sporttester; srdeční frekvence; stres; heart rate; Job-analysis; physical strain; sport tester; stress Citace: ŠMAJCL, Filip. Analýza fyzické zátěže učitele TV 2. st. ZŠ ve vyučovací jednotce TV a v rámci denního režimu školy. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/49308