Original title:
Sponzoring České spořitelny zaměřený na sportovní aktivity
Translated title:
Sponsorship of Česká spořitelna aimed at sport activities
Authors:
Procházka, Šimon ; Šíma, Jan (advisor) ; Crossan, William Morea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Sponzoring České spořitelny zaměřený na sportovní aktivity Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení sponzorských aktivit České spořitelny se zaměřením na sport. Výsledkem práce bude soubor doporučení, ze kterého bude vycházet při následném rozhodování oddělení marketingu České spořitelny pro období 2019 - 2021. Metody: K naplnění stanovených cílů byla použita v této práci analýza sekundárních dat a jejich vzájemná komparace. Dále pak individuální pozorování sponzorských aktivit České spořitelny v roce 2017 a v prvním čtvrtletí roku 2018. Poslední významnou metodou byl kvalitativní rozhovor s vedoucím oddělení sponzoringu a následná diskuze s členy jeho oddělení. Výsledky: Výsledky výzkumu jasně ukázaly, že je prostor ke zlepšení marketingové komunikace v závislosti na sponzorských aktivitách. Součástí práce je návrh doporučení na zlepšení aktuálního stavu. Klíčová slova: marketingová komunikace, Český olympijský výbor, Český atletický svaz, Kolo pro životTitle: Sponsorship of Česká spořitelna aimed at sport activities Objectives: The main object of this bachelor thesis is to evaluate sponsor activities of Česká spořitelna focused on sport. The result of this thesis is a set of recommendations, which will be a guideline for subsequent decision-making of marketing department of Česká spořitelna for the period of 2019 to 2021. Methods: An analysis of secondary data and their mutual comparation was used in order to achieve the goals. Furthermore an individual observance of sponsor activities of Česká spořitelna in 2017 and the first quarter of 2018 were used. The last significant method used was qualitative dialogue with the head of marketing department and consecutive discussion with the members of his department. Results: The results of the research clearly proved than there is a space for improvement of marketing communication depending on sponsor activities. A proposal to improve current situation is included in the thesis. Keywords: marketing communication, Czech Olympic Commitee, Czech Athletics federation, Kolo pro život
Keywords:
Czech Athletics federation; Czech Olympic Commitee; Kolo pro život; marketing communication; Kolo pro život; marketingová komunikace; Český atletický svaz; Český olympijský výbor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/96348