Original title:
Řízení služeb ve vybraném podniku
Translated title:
The Management of Services in a Selected Company
Authors:
ČERNÁ, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo prozkoumat míru spokojenosti zákazníků ohledně poskytovaných služeb společnosti Kenast, s.r.o. Podnik se zaměřuje na školní a kancelářský nábytek, který doplňuje o nabídku služeb. Podnik byl zhodnocen pomocí analýz specializujících se na vnější a vnitřní prostředí podniku. V praktické části byly provedeny analýzy stavu podniku. Mezi vybrané analýzy patří například STEP analýza, SWOT analýza, SPACE matice či dotazníkové šetření. Dotazníkové šetření bylo poskytnuto zákazníkům podniku, kteří hodnotili svou spokojenost s poskytovanými službami. Na základně provedených analýz byly vytvořeny návrhy, které by v budoucnu měly poskytování služeb zdokonalit. Návrhů nebylo moc, jelikož z provedených analýz je patrné, že pozice podniku na trhu je velice silná a zákazníci jsou s nabídkou služeb zcela spokojeni. Proto je podniku doporučeno se stále orientovat na své zákazníky, zachovat si status "rodinného podniku s výjimečnou atmosférou" a poskytovat kvalitní služby tak, jako tomu bylo doposud.The aim of this bachelor thesis was to examine the degree of customer satisfaction with Kenast, s.r.o. The company focuses on school and office equipment. The company was evaluat through analyses specializing in external and internal environments. In the practical part analyses of the state of the company were carried out. Selected analysis include, for example, STEP analysis, SWOT analysis, SPACE matrix, or questionnaire survey. The questionnaire survey was provid to 100 business customers who rated their satisfaction with the services. On the basis of the analysis carried out, proposals were made to improve the service in the future. The proposals were not very much because the analysis made show that the position of the company on the market is very strong and the customers are fully satisfied with the offer of services. Therefore, it is recommended to the company to remain focused on its customers, maintain the status of "family business with exceptional atmosphere" and provide high quality services as it has been so far.
Keywords:
business plan; company; managamenet; marketing; services; marketing; podnik; podnikatelský plán; služby; řízení Citation: ČERNÁ, Kateřina. Řízení služeb ve vybraném podniku. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/50161