Název:
Hodnocení stravovacích návyků a pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Evaluation of dietary habits and physical activity of preschool children
Autoři:
Bakhshaliyeva, Narmin ; Vilikus, Zdeněk (vedoucí práce) ; Frühauf, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje tématu, kterým je výživa a pohyb dětí v předškolním věku. Cílem práce je popsat, následně analyzovat a zhodnotit výživu a pohyb dětí předškolního věku a to v samotných rodinách, které jsou takto nositeli výživových ale i pohybových návyků dítěte, které jsou dále přenášeny do dospělosti. Práce je za účelem naplnění cíle složena ze dvou částí, a to z části teoretické a z části praktické. V teoretické části je nejprve vymezen samotný předškolní věk, jeho základní specifika a to především s důrazem na tělesný vývoj předškolního dítěte. Dále je tato část věnována specifikům výživy v předškolním věku, kdy dochází k vymezení základních doporučení, dále k tomu, jak by měl vypadat příjem živin u těchto dětí a jaké jsou nejčastější chyby ve výživě dětí v předškolním věku. V teoretické části je charakterizován také pohyb a jeho důležitost pro každý živý organismus, následně je specifikována důležitost pohybu v období předškolního věku člověka a pohybová doporučení a to s důrazem na pohybové hry. V praktické části je pak realizován vlastní výzkum, tudíž přináší zjištěné výsledky. K výzkumu byla využita kvantitativní výzkumná strategie, která má formu dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo realizováno mezi rodiči dětí navštěvujících mateřské školy, přičemž se podařilo získat...Bachelor thesis deals with the topic, which is the food and the movement of preschool children. The aim is to describe, then to analyze and evaluate nutrition and exercise pre-school children and the families themselves who are thus bearers of nutrition but also movement habits of the child, which are then transferred into adulthood. The work is in order to attain the objective composed of two parts, namely theoretical part and a practical part. The theoretical part is first defined itself preschool age, the basic specifics and especially with an emphasis on physical development of preschool children. Furthermore, this part devoted to nutritional specifics of preschool age, when there is a definition of basic recommendations, as well as to how it should look nutrient intake in these children and what are the most common mistakes in the nutrition of preschool children. The theoretical part is also characterized by movement and its importance to every living organism, then the specified importance of movement during the preschool human and physical recommendations with an emphasis on physical games. The practical part is then carried out their own research, thus producing the observed results. The research was used quantitative research strategy, which takes the form of a questionnaire survey. The...
Klíčová slova:
Pohybová aktivita; předškolní věk; stravování; výživa; eating; food; Physical activity; preschool age