Název:
Informovanost studentů vybraných škol v oblasti vybraných druhů nutraceutik
Překlad názvu:
Selected schools' students' awareness of selected types of nutraceuticals
Autoři:
Homolková, Zuzana ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této práce jsou doplňky stravy, jejich legislativa a další teorie s nimi spjatá, práce se blíže zaměřuje na rostlinná nutraceutika, z oblasti doplňků stravy určených k podpoře imunity na třapatku, rakytník a houbu hlívu, z doplňků stravy k podpoře psychiky na kozlík, jinan a třezalku, z doplňků stravy určených k podpoře formování postavy na kotvičník, garcínii a psyllium. Následně se téma zaměřuje na marketing nutraceutik, jeho moderní cesty a možnosti rozšiřování informovanosti studentů v této oblasti pomocí principů mediální výchovy. V praktické části je 112 studentům ve věku 15-19 let prezentována přednáška představující téma a vyzývající k zvýšení zájmu studentů o tuto problematiku. Zpětná vazba přednášky je zajištěna dotazníkem, jehož otázky odpovídají na předpoklady stanovené autorkou. KLÍČOVÁ SLOVA nutraceutika, mediální výchova, marketing, Echinacea, Garcinia, Pleurotus, Hippophae, Gingko, Plantago, Hypericum, Valeriana, TribulusThe main topic of this work is food supplements, their legislation and other theory connected with them, the main focus is on plant nutraceuticals, of which are chosen food supplements marketed to support immunity system - echinacea, sea buckthorn and oyster mushroom, food supplements to support psyche - St. John's wort, ginkgo and valerian and dietary supplements to support body fitness - tribulus, garcinia and psyllium. Subsequently, the topic focuses on the marketing of nutraceuticals, its modern ways and the possibilities of increasing the students' awareness in this field through the principles of media education. In the practical part, 112 students aged 15-19 are presented with a lecture presenting the topic and inviting students to raise their interest in the subject. The feedback of the lecture is provided by a questionnaire whose questions correspond to the hypotheses set by the author. KEYWORDS nutraceuticals, media education, marketing, Echinacea, Garcinia, Pleurotus, Hippophae, Gingko, Plantago, Hypericum, Valeriana, Tribulus
Klíčová slova:
doplňky stravy; Echinacea; Garcinia; Gingko; Hippophae; Hypericum; marketing; Nutraceutika; Plantago; Pleurotus; Tribulus; Valeriana; dietary supplements; Echinacea; Garcinia; Gingko; Hippophae; Hypericum; marketing; Nutraceuticals; Plantago; Pleurotus; Tribulus; Valeriana