Název:
Lávka pro pěší přes lagunu
Překlad názvu:
Pedestrian bridge across the lagoon
Autoři:
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.
The aim of this thesis is the design and analysis of pedestrian bridge across the lagoon. Three variants were designed. The variant of structure, which combines stress ribbon with steel arches, was chosen for analysis. There is a chapter in this thesis which deals with an ideal shape of arches for different types of loads. The calculation of load effects was made in software Ansys 17.0, considering scnstruction stages. Ultimate limit state and state limit state are evaluated. For evaluation of concrete cross sections was used MS Excel. Steel cross sections were evaluated in software Ansys 17.0. d Dynamic behaviour of construction was assessed. The mode shapes and natural frequencies were calculated. The harmonic excitation response was studied. The loss of stability was checked. The design and assessment are according to the european standards.
Klíčová slova:
dynamické modely zatížení; harmonická odezva; ideální tvar oblouku; lávka pro pěší; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; modální analýza; oblouková konstrukce; předpjatý pás; Rayleighovo tlumení; stadia výstavby; ztráta stability; arch; construction stages; dynamic load models; harmonic response; ideal shape of arch; loss of stability; modal analysis; pedestrain bridge; Rayleigh damping; stress ribbon; ultimate limit state; ultimate serviceability state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70845