Název:
Vliv mužské pedagogické role v předškolním vzdělávání a výchově
Překlad názvu:
The Role of the Male as an Educator for Pre-School Children
Autoři:
MRÁZOVÁ, Eliška Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je hlubší porozumění dosud méně obvyklé pedagogické situaci, ve které je muž-učitel aktérem v prostředí předškolního vzdělávání. Dalšími dílčími cíli je zmapování a popis možných výchovných specifik a způsobů, kterými muž v mateřské škole charakteristicky výchovně působí. Cílem práce není zjištěná data generalizovat, ale rozpracováním kvalitativních případových studií otevřít možnou diskuzi nad některými tématy, které mohou být pro současné směřování předškolní pedagogiky a trendy výchovy aktuální. Praktická, výzkumná část bude kvalitativní sondou do prostředí mateřských škol, ve kterých muži působí. Po získání kvalitativních dat proběhne jejich analýza. Součástí výzkumu bude i deník výzkumníka, ve kterém bude zachycován sběr dat a vznikající metodologie v souladu s tímto typem výzkumu. Výzkumné šetření v praktické části práce je zaměřeno na pedagogy muže. Jejich postoje, názory, pocity, zkušenosti, a především objasnění otázky, proč muži v mateřských školách působí a jaká je jejich motivace. Součástí bakalářské práce jsou rozhovory s pěti mužskými pedagogy, které jsou zaznamenány na CD.In my bachelor thesis I elaborate on the influence of a male pedagogical role in preschool education, the motivation for education, concrete, subjective views on education and upbringing. In the theoretical part, I map the motivation and influence male teacher has had on the education, specifically preschool education in the past and the present. I focus on the gender differences, feminisation, the identification with the male and female role and motivation for working in the preschool education. The practical part focuses on the male role in particular. I look at their views, opinions, feelings, experience and first of the all the reason why males choose to work in preschool institutions and what motivated them to do so. The thesis includes five interviews with male teachers which are recorded on the attached CD.
Klíčová slova:
feminizace; gender; identifikace s mužskou a ženskou rolí; motivace; muž pedagog; předškolní vzdělávání; feminisation; gender; identification with male and female role; male teacher; motivation; preschool education Citace: MRÁZOVÁ, Eliška. Vliv mužské pedagogické role v předškolním vzdělávání a výchově. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46680