Original title:
Ke spolupráci a empatii skrze příběh
Translated title:
To Cooperation and Empathy through Story
Authors:
Řezáčová, Bára Meda ; PROVAZNÍK, Jaroslav (advisor) ; ČERNÍK, Roman (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V této práci se zabývám formou dramatické výchovy, která směřuje primárně k osobnostně-sociálnímu rozvoji v problematické skupině, která se s dramatickou výchovou dříve nesetkala. V teoretické části se v začátku věnuji důvodům vzniku projektu, konkrétní formě dramatické výchovy, cílům, a popisu cílové skupiny. Dále se ale také snažím o obecný popis způsobů práce při projektu – od typu lekce, přes přístup pedagoga, po konkrétní metody a techniky. V praktické části popisuji průběh osmi lekcí dramaticko-výchovného projektu, které jsou zaměřené na rozvoj kooperace a vztahů v kolektivu.This bachelor thesis deals with a form of drama in education, which focuses primarily on personality and social development in a problematic group, which has no previous experience with drama in education. In the theoretical part, I summarize the goals of the project, its background and chosen form and also the characterisation of the targeted group. Furthermore, I provide a general description of the work on the project – from the type of the lesson, pedagogical approach to the used methods and techniques. In the practical part, I describe the realisation process itself. The project consists of eight lessons, which develops the cooperation and relationships in the class.
Key words: cooperation, empathy, personality and social development, story, elementary school, problematic group, drama in education
Keywords:
dramatická výchova; empatie; osobnostní a sociální výchova; problémové děti; příběhy; spolupráce; základní školy
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/10016