Název:
Ke spolupráci a empatii skrze příběh
Překlad názvu:
To Cooperation and Empathy through Story
Autoři:
Řezáčová, Bára Meda ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČERNÍK, Roman (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V této práci se zabývám formou dramatické výchovy, která směřuje primárně k osobnostně-sociálnímu rozvoji v problematické skupině, která se s dramatickou výchovou dříve nesetkala. V teoretické části se v začátku věnuji důvodům vzniku projektu, konkrétní formě dramatické výchovy, cílům, a popisu cílové skupiny. Dále se ale také snažím o obecný popis způsobů práce při projektu – od typu lekce, přes přístup pedagoga, po konkrétní metody a techniky. V praktické části popisuji průběh osmi lekcí dramaticko-výchovného projektu, které jsou zaměřené na rozvoj kooperace a vztahů v kolektivu.This bachelor thesis deals with a form of drama in education, which focuses primarily on personality and social development in a problematic group, which has no previous experience with drama in education. In the theoretical part, I summarize the goals of the project, its background and chosen form and also the characterisation of the targeted group. Furthermore, I provide a general description of the work on the project – from the type of the lesson, pedagogical approach to the used methods and techniques. In the practical part, I describe the realisation process itself. The project consists of eight lessons, which develops the cooperation and relationships in the class.
Key words: cooperation, empathy, personality and social development, story, elementary school, problematic group, drama in education
Klíčová slova:
dramatická výchova; empatie; osobnostní a sociální výchova; problémové děti; příběhy; spolupráce; základní školy
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10016