Original title:
Specifika domácí přípravy žáků na anglický jazyk
Translated title:
Specifics of pupils' home preparation for English lessons
Authors:
Smrčková, Kamila ; Švandová, Martina (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou domácí přípravy žáků základní školy na anglický jazyk.. Popisuje postoje žáků, učitelů a rodičů k anglickému jazyku a zjišťuje, jak jednotlivé skupiny respondentů na domácí přípravu nahlíží. Empirická část práce je věnována učebním strategiím a taktikám, které používají žáci konkrétní základní školy.(in English) This diploma thesis deals with the instruction of home preparation of the lower secondary school students for English lessons. It describes the pupils, teachers and parents attitudes to English as a second language and determines home preparation from points of view of particular groups of respondents. The empirical part of this thesis is addressed to learning strategies and learning techniques used by pupils of the particular school.
Keywords:
English language|home preparation|involvement|learning strategies|learning styles|learning techniques|parents|pupils|teachers; anglický jazyk|domácí příprava|rodiče|spolupráce|strategie učení|učební styl|učební taktiky|učitelé|žáci
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/93219