Název:
Spektrum e-learningových programů ve výuce anglického jazyka
Překlad názvu:
Variety of e-learning programmes in English language teaching
Autoři:
Ševčíková, Božena ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Ficza, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The diploma thesis deals with e-learning in the sense of using online tools, programmes and websites in the English language teaching. In the current modern society we use internet and electronic devices on daily bases and it is only natural that such trend is infiltrating also the field of education. The aim of this thesis is to provide the teachers, who would like to use e- learning in their lessons, with theoretical background and inspiration. The thesis is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into several chapters, each of them focuses on some theoretical aspect of e-learning. The term can be seen from more points of view, this thesis understands e-learning as any programme, tool, platform or website that needs to be used online - using an internet connection. The next chapters of the theoretical part deal with the advantages and limits that are connected with using e-learning, itsʼ history or place in the Framework Educational Programme. To put together the practical part, which is supposed to be something like a catalogue of the particular e-learning programmes, I decided to use a questionnaire as the main source of the programmes. Apart from the questionnaire my sources were literature on given topic or my own internet search....Práce se zabývá e-learningem ve smyslu využití online nástrojů, programů a zdrojů ve výuce anglického jazyka. V současné, moderní společnosti je využívání internetu a elektroniky naprosto běžné a je tedy jen přirozené, že tento trend proniká i do oblasti vzdělávání. Cílem práce je poskytnout učitelům, kteří chtějí v hodinách využívat e-learning, teoretickou podporu a inspiraci při volbě programu. Práce je tradičně rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část je členěná do několika kapitol, z nichž každá se věnuje teoretickým aspektům e-learningu. Pojem e-learning lze chápat několikero způsoby, v této práci je chápán jako jakýkoli program, nástroj či stránky, které alespoň zčásti fungují pouze online. K jejich využití je tedy potřeba připojení k internetu. Teoretická část dále seznamuje s výhodami a limity, které jsou spojené s prací s e-learningovými programy, historií e-learningu či jeho místem v Rámcovém vzdělávacím programu. Pro vypracování praktické části, která by měla být jakýmsi katalogem konkrétních e- learningových programů, jsem zvolila dotazníkovou metodu jako zdroj těchto programů. Kromě dotazníku byla pro mne zdrojem dostupná literatura na dané téma a vlastní internetové pátrání. Díky online dotazníku, vytvořenému přes server Vyplnto.cz, jsem měla možnost...
Klíčová slova:
e-learnig; programy; výuka angličtiny; e-learning; English language teaching; Programmes