Název:
První pomoc při tonutí - znalost a metodika výuky žáků druhého stupně ZŠ
Překlad názvu:
First aid in drowning - knowledge and methodology of teaching pupils of the second grade of elementary school
Autoři:
Seifertová, Klára ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: První pomoc při tonutí - znalost a metodika výuky žáků druhého stupně ZŠ Cíle: Cílem práce je zjistit teoretickou znalost poskytování první pomoci tonoucímu u žáků druhého stupně základních škol a sestavit modelovu hodinu vhodnou pro tyto žáky. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti první pomoci a vodního záchranářství. Dále pak seznámení se s českou a zahraniční literaturou zabývající se první pomocí při tonutí a její výukou. Výzkum byl provádět formou anonymní ankety. Metoda analýzy (nenumerická jednorozměrná analýza) byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Znalosti žáků druhého stupně na námi vybraných základních školách týkající se bezpečnostních pravidel chování u vody jsou dostatečné. Naopak znalosti týkající se specifické první pomoci tonoucímu jsou nedostatečné. V několika případech se vyskytly odpovědi, které měly více jak 90% úspěšnost, ovšem na zásadní otázky týkající se chování v konkrétních situacích téměř 2/3 dotázaných odpověděla špatně. Klíčová slova: První pomoc, vodní záchrana, rámcový vzdělávací programTitle: First aid in drowning - knowledge and methodology of teaching pupils of the second grade of elementary school Objectives: The aim of this work is to determine the theoretical knowledge of first aid for drowning man of students in the second grade of elementary schools and to create a model lesson suitable for these students. Methods: In the theoretical part of thesis was used research of literature in the first aid and water rescue. The research was conducted by interviewing, the form of survey. Analysis method (Non-numerical one-dimensional analysis) was used for sorting the information which were obtained, synthesis metod was used in their summary. Results: The knowledge of pupils at our elementary schools, picked by us, about the safety rules of water behavior is sufficient. On the other hand, knowledge of specific first aid to drowning man is insufficient. In some cases, there were answers which had more than 90% success, but in the basic questions about behaviour in specific situations, almost 2/3 respondents answered badly. Keywords: First Aid, Water Rescue, Framework Educational Program.
Klíčová slova:
První pomoc; rámcový vzdělávací program; vodní záchrana; First Aid; Framework Educational Program; Water Rescue