Název:
Vztah filmu a výtvarného umění v první polovině 20. století
Překlad názvu:
Connection between film and visual art in the 1st half of the 20th century
Autoři:
Jouzová, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jouzová, T.: Vztah filmu a výtvarného umění v 1.pol.20.stol.[Diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 150 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce se věnuje souvislostem výtvarného umění a filmu v první polovině dvacátého století z pohledu kunsthistorie a filmové historie a teorie filmu. Zabývá se významnými výtvarnými i kinematografickými styly, proudy a směry propojujícími oblast filmu a výtvarného umění. Historický kontext zpestřuji etymologickým náhledem na modernu a subjektivními asociacemi s etymologickými souvislostmi. Vzájemná obsahová, stylistická a umělecká východiska jsou doložena příklady výtvarných umělců zabývajících se filmovou tvorbou. V průběhu teoretického textu jsou vkládány vsuvky rozvíjející popsaná dílčí témata i z pohledu výtvarné didaktiky. Některé tyto vsuvky fungují samostatně, jiné odkazují na vlastní didaktickou část práce, v níž jsou uvedeny projekty propojující oblast výtvarné a filmové tvorby v historických souvislostech. Získané poznatky a zkušenosti předchozích částí práce zrcadlí vlastní multimediální instalace. KLÍČOVÁ SLOVA filmová avantgarda, umělecká moderna, expresionismus, surrealismus, experimentální filmJouzová, T.: Connection between film and visual art in the 1st half of the 20th century, [Master thesis], Prague 2017-Charles University, Faculty of Education, Department od Art Education, , 150p. (Attachments: art work of pupls and my own work on DVD) Master thesis is focused on connection between visual art and film in the1st half of the 20th century from the perspective of art history and film history and theory of filmu. It deals with significant art and cinematic styles, trends and lines which connects the sphere of film and visual art. I enrich the historical context through etymological point of view on the modern art and I use subjective associations to this etymological contexts. The mutual content, stylistic and artistic bases are substantiated by the examples of visual artists interested in making movies. In the theoretical text are indicated some didactic subtopics related to the subscribed topics out of artistic view. Some of these inserts can be used separately, some of these are connected to the didactical part of the work. There are the projects linking art and film production in a historical context. Knowledge and experience I've gained of the preceding parts of the text are reflected in my own multimedial instalation. KEYWORDS film avantgarde, modern art, expressionism,...
Klíčová slova:
experimentální film; expresionismus; filmová avantgarda; surrealismus; umělecká moderna; experimental film; expressionism; Film avantgarde; modern art; surrealism