Original title:
DAMU pro nedamáky
Translated title:
DAMU FOR EVERYBODY
Authors:
Hron, Tomáš ; HAVELKA, Jiří (advisor) ; NOVÁK, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce hodnotí nynější nabídku uměleckých volnočasových aktivit pro děti a mládeţ na území České republiky. Zaměříme se na klady a zápory, které můţe umělecký kurz přinést, a jednotlivé produkční sloţky takovéto akce. Hlavními předměty diplomové práce jsou projekt Kurzy NAPLNO a metodika při vedení hereckého workshopu. Kurzy NAPLNO vznikly v roce 2015 na základě špatné zkušenosti s jinými kurzy. Projekt Kurzy NAPLNO jsou umělecké vzdělávací kurzy, které mají za úkol prohloubit zájemcům znalosti a zkušenosti v oblastech činoherního a alternativního herectví, muzikálového herectví, filmové produkce a médií (ţurnalistika, moderace). Během vzniku této diplomové práce Kurzy NAPLNO vstupovaly do třetího roku své existence.Dissertation evaluated present offers of free-time artistic activities for children and youth in Czech Republic. We will focus on pros and cons of these artistic workshops and individual elements of events like this. Main subjects of dissertation are project Kurzy NAPLNO and methods of leading workshops for actors. Kurzy NAPLNO origin in 2015 was based on bad experience with another artistic course. Project Kurzy NAPLNO are educative artistic workshops. Their objective is to share knowledge and experiences within drama, alternative or musical acting, film production, moderation and journalism. Kurzy NAPLNO celebrated 3rd year of its own existence during formation of this dissertation.
Keywords:
Akademie múzických umění v Praze. Divade; alternativní kultura; divadelní školy; herectví; Kurzy NAPLNO (umělecký projekt); umělecké kurzy; vysokoškolské studium; vzdělávací kurzy
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9880