Original title:
Promítané uživatelské rozhraní - Dungeons & Dragons
Translated title:
Projected User Interface - Dungeons & Dragons
Authors:
Dymáček, Petr ; Kapinus, Michal (referee) ; Najman, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá využitím interaktivního stolu pro hraní deskové hry Dungeons & Dragons. Výsledkem práce je aplikace, která se ovládá pomocí dotykové plochy a pomocí gest. Tato gesta jsou získávána z hloubkových dat pořízených Kinectem. Práce řeší kalibraci vstupních zařízení a návrh uživatelského rozhraní vhodného pro danou aplikaci.
This thesis deals with the using of an interactive table for playing Dungeons & Dragons board game. Application, that was made, is controlled by touch screen and gestures. The gestures are detected from depth data captured by Kinect. The work solves calibrations of input devices and the design of the user interface appropriate for the application.
Keywords:
calibration; hand detection; Interactive table; Kinect; openCV; projected user interface; detekce ruky; interaktivní stůl; kalibrace; Kinect; openCV; promítané uživatelské rozhraní
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69859