Original title:
Interaktivní OpenGL demo
Translated title:
Interactive OpenGL Demo
Authors:
Chukir, Patrik ; Kobrtek, Jozef (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce popisuje implementaci jednoduché 3D hry pomocí OpenGL. Věnuje se návrhu aplikace a konkrétní implementaci, která je výstupem této práce. V textu práce je popsán postupně způsob použití knihoven Assimp , Bullet a IrrKlang . Assimp pro načítání souborů formátu . dae a . obj . Bullet pro zachytávání kolizí a fyziku scény. A IrrKlang jako nástroj pro 3D ozvučení. Dále se práce podrobně věnuje osvětlení, stínům a implementaci Skeleton animation . Část práce je taky věnovaná použité implementaci skyboxu a střídání dne a noci. V poslední kapitole jsou potom popsány výkonnostní testy výsledné implementace.
This Bachelor's thesis describe implementation of simple 3D game by OpenGL. The attention is paid to draft of this game and specific implementation, which is output of this work. In text of thesis is described usage of libraries Assimp , Bullet and IrrKlang . Assimp for loading an .obj and .dae model file. Bullet for detection of collision and physics of scene. And IrrKlang for sounds. Furthmore thesis deals with lighting, shadows and implementation of Skeleton animation . Part of thesis is dedicated to implementation of skybox and changing day and night. In last chapter are analyzed test of game.
Keywords:
3D game; Assimp; Bullet engine; IrrKlang; OpenGL; Perlin's noise; Phong's lighting model; Shadow depth map; Skeletal animation; 3D hra; Assimp; Bullet engine; IrrKlang; OpenGL; Perlinův šum; Phongův osvětlovací model; Shadow depth map; Skeletal animation
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69789