Název:
Zobrazování pokřivených zrcadel
Překlad názvu:
Rendering of Nonplanar Mirros
Autoři:
Číž, Miloslav ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá problémem přesného zobrazování zrcadlových odrazů na zakřiveném povrchu v reálném čase. Zatímco planární zrcadla nepředstavují v tomto ohledu problém, zakřivené povrchy se v dnešní době zobrazují především metodou environment mapping, která aproximuje reálné odrazy a nabízí výsledky uspokojivé pro lidské oko. Tento přístup však nemusí být vhodný např. v oblasti CAD systémů. Přesných zrcadlových odrazů se dá dosáhnout pomocí metod sledování paprsku, avšak ne v reálném čase a tudíž bez možnosti interaktivity. Tato práce zkoumá existující přístupy k tomuto problému a navrhuje nový algoritmus výpočtu přesných odrazů v reálném čase pomocí akcelerovaného hledání průsečíků s hloubkovým profilem uloženým v cubemap texturách. Tento algoritmus je implementován pomocí technologie OpenGL a otestován na různých platformách.
This work deals with the problem of accurately rendering mirror reflections on curved surfaces in real-time. While planar mirrors do not pose a problem in this area, non-planar surfaces are nowadays rendered mostly using environment mapping, which is a method of approximating the reflections well enough for the human eye. However, this approach may not be suitable for applications such as CAD systems. Accurate mirror reflections can be rendered with ray tracing methods, but not in real-time and therefore without offering interactivity. This work examines existing approaches to the problem and proposes a new algorithm for computing accurate mirror reflections in real-time using accelerated searching for intersections with depth profile stored in cubemap textures. This algorithm has been implemented using OpenGL and tested on different platforms.
Klíčová slova:
odrazy; OpenGL; real-time; zrcadla; mirrors; OpenGL; real-time; reflections
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/69553