Original title:
Výuka pokročilých konstrukcí jazyka Python na základě poskytování zpětné vazby ke studentským kódům
Translated title:
Teaching Advanced Python through Automatic Feedback to Student Codes
Authors:
Letý, Pavel ; Škoda, Petr (referee) ; Smrž, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se věnuje problematice výukových systémů a jejich praktickému využití při výuce. V teoretické části práce je představena architektura těchto systémů společně s charakteristikami a příklady jednotlivých typů. Dále je popsána aplikace těchto systémů v oblasti výuky programování. Na základě těchto znalostí je navržena aplikace pro výuku jazyka Python s využitím zpětné vazby ke studentským projektům. V praktické části práce je představena implementace celého systému nasledovaná prezentací výsledků testování získaných v interakci s reálnými uživateli.
This master thesis is focused on tutoring systems and their practical usage in education. In the theoretical part of this work is introducted architecture of this systems together with characteristics of types and examples. Next there is a description of systems in programming courses. Based on this knowledge application for teaching Python through feedback to student codes is proposed. Implementation and presentation of tests results, gained in interaction with real users, are introduced in the practical part of the work.
Keywords:
feedback provision; intelligent tutoring systems; learning automatization; Python; automatizace učení; inteligentní výukové systémy; poskytnutí zpětné vazby; Python
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69523